Accesorii florale


Voi încerca să vă prezint cât mai multe materiale care se folosesc pentru/şi în aranjamentele florale
 
Buretele floral
Eu personal folosesc burete marca Victoria. O altă marcă care merită atenţia este Oasis (cei de la Oasis au şi mai multe variante).
Vas cu burete
În cazul în care eşti începător şi vrei să îţi iasă un aranjament rotund, foloseşte aceasta variantă. Forma rotundă a buretelui te va ajuta.Buretele standard
Se foloseşte la majoritatea aranjamentelor, tăindu-se după forma vasului/suportului în care urmează să se realizeze aranjamentul.
Sunt bureţi standard şi alte culori alb, galben, verde praz, roz, lila, roşu (pe care îi găseşti doar la Oasis). Cu aceştia poţi realiza aranjamente atipice, fără să te chinuieşti să acoperi toată suprafaţa buretelui cu flori sau verdeaţă. Depinde de imaginaţia fiecăruia.
 
Burete microfon  – acesta poate fi mini, fix sau înclinat
Cel mini se foloseşte când se doreşte un bucheţel foarte mic.
Cel fix – pentru buchete rotunde, dar poate fi folosit şi pentru buchetele curgătoare (în cazul în care ai ceva experienţă).
Cel inclinat – pentru buchetele  curgatoare.
Burete corso
Este acel burete pentru maşini, prevăzut cu ventuză. Şi aceştia sunt de diferite dimensiuni şi forme (rotund, pătrat, dreptunghiular).Burete sfera
Încep de la un diametru de 7 cm până la 30 de cm. În general se folosesc pentru acele „mingiuţe suspendate sau „gentuţe” pentru domnişoarele de onoare. Eu personal le folosesc la lumânări pentru aranjamentul rotund (diametru de 15 sau 17).
Floretele
Se folosesc pentru aranjamentele suspendate. Au trei dimensiuni: 11,5 cm, 15,5 cm, 23 cm.
Ghirlanda
Despre ea nu am foarte multe de zis căci aşa cum îi spune şi numele o poţi folosi pentru ghirlande. O poţi pune  pe scări,  maşini, lateralele unei alei sau poţi „imbrăca” o arcadă.

 

Există şi alte forme de bureţi cu diferite dimensiuni: inimă, inel, stea, con, etc. La oasis se găsesc şi sub formă de pietre sau cubuleţe colorate.
Bureţii uscaţi – se găsesc mai puţine forme şi dimensiuni. Sunt folosiţi în special pentru aranjamentele cu flori uscate sau diferite materiale care necesită lipire.
Banda florală sau banda lucru acoperitoare
Se foloseşte la codiţele florilor de piept, brăţările domnişoarelor de onoare, poţi imbrăca coada florilor însârmate sau la buchetele de flori.

 

Revere cu ac – pentru florile de piept.
Sârma gherbera – cu diametru de la 6 mm pana la 10 mm. Cele mai folosite sunt cele de 7 si 9 mm.
În general se foloseşte pentru însârmarea florilor, dar poate avea o utilitate foarte mare.

 

Materiale sunt multe, dar eu voi mai enumera doar câteva: luciu frunze, spray adeziv, spray culoare (diferite culori pentru colorarea florilor), tub adeziv, suport fixator burete care se foloseşte împreună cu plastelina adezivă, etc.
Voi reveni cu un subiect privind accesoriile decorative. În cazul în care aveţi nelămuriri, nu ezitaţi să mă întrebaţi.
                                                                                                          Aura Balazs
Acest articol a fost publicat în accesorii flori, accesorii nunti, aranjamente florale, aranjamente iris, aura balazs, bureti oasis, bureti victoria, flori, lipici flori, trandafiri albi, Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

39 de răspunsuri la Accesorii florale

  1. alexa spune:

    buna ziua,
    ma numesc alexandra si sunt nou in acest „business”…adica din pasiunea pentru aranjamentele florale, am decis sa realizez aranjamente…o intrebare am: daca fac o lumanare pe un burete oasis in forma de sfera diametru 15 din orhidee cymbidium, florilor le pun putin lipici floral de la oasis si le introduc in buretele umed sau nu mai ud buretele? este rezistent lipiciul? acesta nu usuca florile?

    multumesc.
    o zi buna!

    • aurabalazs spune:

      Buna Alexandra,

      Din pacate nu am realizat niciodata o lumanare din orhidee cymbidium…dar din fericire pentru tine, la cursurile la care am participat a fost realizat un astfel de aranjament pentru lumanare, deci iti pot raspunde la intrebari:
      1. uda buretele, poti merge pe varianta clasica – doar sa introduci codita orhideelor in burete fara sa mai aplici lipici;
      2. lipiciul este destul de rezistent – este foarte adevarat ca nu l-am aplicat niciodata pe ceva ud (poti experimenta inainte, pe o bucatica mica de burete lipeste orice tip de floare);
      3. lipiciul este special pentru flori, deci nu usuca florile.

      Sper ca ti-am fost de ajutor.
      O zi buna si te mai astept pe blogul meu.
      Aura Balazs

  2. Alina spune:

    Buna ziua,
    am o intrebare in legatura cu buretele sfera pentru aranjamentul rotund la lumanari:
    1. se gaureste buretele si apoi se introduce lumanarea?
    2. se ma introduce buretele in apa sau nu, ma gandesc daca nu e prea greu si va aluneca in jos in momentul in care e deja aranjamentul pe el?
    3. daca se mai prinde cu ceva astfel incat sa stea cat mai bine ( lipici sau am vazut burete sfera intr-o plasa )

    • aurabalazs spune:

      O sa incerc sa iti raspund cat mai detaliat:
      1. da buretele se gaureste inainte de a se introduce lumanarea, dar ai grija unde dai gaura…sa fie chiar pe mijloc (sa nu ai surprize dupa aceea – intr-o parte mai mult burete, in alta mai putin), vezi ca sfera are si ea un X chiar pe mijloc.
      2. obligatoriu buretele este introdus in apa inainte de prinderea lui de lumanare, sfera (buretele), nu o lasi asa…ai introdus lumanarea si gata…o prinzi de lumanare, eu folosesc rafie pentru flori cu latimea de max 5 cm. Prinzi rafia de lumanare chiar sub sfera …si incepi sa te „joci” cu ea pe lungimea si latimea sferei, cand crezi ca este suficient prinzi rafia de lumanare, dar de data asta deasupra sferei („jocul” cu rafia ar trebui sa fie ca si cand ai realiza un ghem)
      3. poti folosi o plasa…care trebuie neaparat prinsa de lumanare, ca o bomboana…sus si jos, dar ai grija sa nu se vada, sa nu iasa plasa din aranjament.
      Sper ca ti-am fost de ajutor…promit sa postez poze cu realizarea unei lumanari.

  3. triscas oana valentina spune:

    buna ziua! ma numesc oana si vreau sa va intreb unde ati facut cursurile si cat au costat sau poate im puteti recomnda o carte despre aranjamente florale.multumesc!

  4. Tabita Varariu spune:

    buna ziua! ma numesc Tabita si vreau sa va intreb unde ati facut cursurile si cat au costat sau poate im puteti recomnda o carte despre aranjamente florale.multumesc!

  5. ioana spune:

    buna Aura! D/zeu sa te binecuvanteze ptr amabilitatea ta…m/ai scos din ceata….vreau sa mi fac aranjamentul ptr lumanarile de cununie ca sambata (21) am nunta si habar nu aveam cum as putea prinde buretele de lumanare…numai bine iti doresc, multumesc.

  6. Deniss spune:

    Buna ziua,as dorii sa stiu de unde pot cumpara un suport fix pt buchetul de mireasa.

  7. ramona spune:

    buna aura ,oare e obligatorie tavita pt buretele standar sau se poate pune si in alt recipiant buretele ,si trebuie pus banda peste el sa nu iasa din recipient
    ,merci anticipat si sa cresteti mari si sanatosi

  8. Catalina spune:

    Toate bune si frumoase.
    Problema mea este transportul aranjamentelor. Cum se poate face, daca acesta nu are stabilitate la mersul cu masina?
    Iti multumesc anticipat

    • aurabalazs spune:

      Eu pur si simplu le transport cu masina personala…in cutiile de la flori. Este foarte evarat nu au stabilitate…dar daca mergi incet nu se intampla nimic. Mai mult de atat nu stiu ce sa iti zic.

      Sper sa nu ai parte de evenimente nedorite.

  9. Matei Diana spune:

    Buna seara!
    Acum m-am lamurit si eu cum sa-mi realizez singura aranjamentele pentru lumanarile de nunta. As vrea sa stiu doar ce trebuie sa pun in apa in care inmoi sfera?

    • aurabalazs spune:

      Absolut nimic …doar apa. Dar sa le lasi ceva timp in apa, caci sferele se uda mai greu. Ai grija ce dimensiune de sfera alegi…cu cat sfera este mai mare cu atat intra mai multe flori.

  10. mihaela spune:

    buna de unde as putea cumpara Vas cu burete cum sunt primii

  11. Oana Paunescu spune:

    BUNA ZIUA, AM SI EU O INTREBARE DE UNDE POT INVATA NUMELE FLORILOR , EU LE STIU NUMELE POPULAR (TRANDAFIR ALB ,ROSU, ORHIDEE, CRIZANTEMA SI ETC.) AM MARI PROBLEME LA COMANDAREA FLORILOR DIN CAUZA CELOR CARE LE VAND SI LE CUNOSC DAR IN ACELASI TIPM NU VOR SA MA AJUTE SA LE INVAT, EXISTA UN SAIT DAR NU AM INTELES NIMIC CA E DIN OLANDA. MULTUMESC MULT SI MULT SUCCES.

    • aurabalazs spune:

      Cred ca intre timp ai invatat numele florilor…depinde mult si de unde iei florile, fiecare folosesc denumirile lor. O sa iti trimit eu zilele acestea o lista cu denumirile florilor…tu intrii pe internet sa vezi cum arata. De acord?

  12. geldia spune:

    buna,ma numesc Geldia,as avea nevoie de un sfat din partea dvs, vreau sa realizez un buchet din flori facute din hartie,pot folosi un burete microfon fara sa il ud,am tot cautat dar nu gasesc microfon cu burete uscat, multumesc

  13. Gg spune:

    La sarme probabil ai gresit ordinul de marime.nu cred ca poti insarma un trandafir cu sarma de 6 mm.Poate 0,6….

  14. Draga Aura ,esti unul din putinii oameni altruisti care mai exista!!!Pana acum singura care mi-a spus „mura-n gura” ce sa fac, sa-mi fie mai usor a fost mama.In rest am tras cu coada ochiului si am furat de la altii,greu- dar mi-a placut sa fac din flori doar ce ma taie capul si sa-mi mai si placa ce iese,DAR…niciodata nu m-am gandit sa impartasesc putina mea experienta asa de frumos cum o faci tu.Am sa incerc sa fiu mai atenta in jur.iti multumesc ca esti asa si daca la fiecare o mie de oameni ar fi unul ca tine care sa-i invete si sa-i mai lumineze si pe cei din jur…ehheeeei,eram o natiune tare.Esti un exemplu!

    • aurabalazs spune:

      Am mai primit aprecieri…dar nu le-am simtit niciodata atat de sincere. Nu stii cat ma bucura mesajul tau. Imi dau seama ca nu scriu degeaba. Si eu va multumesc celor care imi scriu lucruri atat de frumoase!

  15. ANDREEA CRISTINA spune:

    ….imi poti spune si mie te rog frumos de unde pot cumpara astfel de bureti?

  16. lotko nicoleta spune:

    Buna ziua aura as dori sa-mi realizez singura buchetul de mireasa din trandafiri roz fucsia ‘trandafiri alb verzui si nu stiu ce verdeata sa folosesc ptr a pune in evidenta buchetul si am uitat sa va zic ca as dori formatul de buchet cascada

  17. lotko nicoleta spune:

    Am uitat sa specific nunta este sambata asta si ai fi de un real ajutor daca mi-ai zice cum il pot realiza buchetul cascada email alyna_nia@yahoo.com ps multumesc

    • aurabalazs spune:

      O treaba grea..nu stiu ce experienta ai intre ale florilor. Intrebarea mea este: ai incercat sa faci acest buchet cascada?
      Imi este destul de greu sa explic in cuvinte…o sa postez un filmulet pentru tine. Ca si detaliu…buchetul cascada se face in oglinda.

  18. roxana spune:

    am si eu o intrebare cum se numesc prelungirile acelea verzi care se pun la lumanarile de nunta.sunt ca niste frunze subtiri lungi…

  19. sofrone spune:

    am si eu o rugaminte.daca ma poti ajuta,cum se realizeaza un buchet de mireasa din phalenopsis. multumesc anticipat

  20. simona spune:

    buna seara ,as dori.sa stiu la buchetul de pe masina se pune si adeziv floral si daca da cu se procedeaza???? inca ceva pe arcada cum sa prind flori in nafara de ghirlada cu bureti ???ms mult sunt la primul eveniment si sunt multe care nu le stiu daca se poate sa imi raspunzi iti multumesc mult ma ajutat foarte mult ce ai scris

  21. Ana spune:

    Buna ziua,am citit cu mare interes postarea dumneavoastră si mi-a fost de un real ajutor.Vin si eu cu o întrebare si o rugaminte.Vreau sa fac o lumânare mica de 30 cm inaltime cu flori in partea din fata.Cum procedez?Folosesc burete?Cum.il prind fara sa se vada in partea din spate unde nu am.flori?Va multumesc mult!

  22. Paula Andreea spune:

    intrebarea mea e pe aceeasi tema cu comentariul dat anterior de Ana. tot incerc sa imi dau seama cum sunt puse florile pe lumanarile groase si scurte (gen 30 cm lungime si 7 diametru), pentru ca as vrea sa vina puse doar pe o parte a lumanarii, nu sfera imprejurul lumanarii. oare e pune burete, dar in cazul asta cum il asigur sa nu pice, din moment ce e doar pe o parte a lumanarii? sau nu se foloseste burete ci se lipesc florile de lumanare cu adeziv sau altfel?

    • aurabalazs spune:

      Din pacate de cativa ani eu nu ma mai ocup de flori si aranjamente…stiu despre ce aranjament este vb. Poti folosi burete caramida si sa ii faci un sant dupa forma lumanarii…spatele aranjamentului il maschezi cu pamblica cava sau folosesti un burete mic rotund din acela incadrat in plastic(gen acela penyru masina). Sa imi spui daca ai inteles ceva.

Lasă un răspuns

